WTOREK – 31.03.2020r.

1. Zabawy przy muzyce.

Poruszaj się w rytm wesołej muzyki, wykonując polecenia.

https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI

2. Zabawa Szukamy rymów do wiosennych słów.

Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dzieci podają do nich rymy.

wiosna – sosna, radosna

skowronek – dzwonek

sasanka – pisanka

krokus – hokus-pokus…

3. Obejrzyj ciekawą książeczkę aktywizującą pt. ”Wiosna” .

Są w niej piosenki o wiośnie, o miesiącach, żabkach po polsku i angielsku oraz bajka pt. „Wywiad z bocianem” z kanału lulek.tv, bajka do czytania ”Wiosenna historia”, co z ziarenka wyrosło? Itp.

https://view.genial.ly/5e78b40aa330b30dbe6a4156/learning-experience-didactic-unit-wiosenna-ksiazeczka?fbclid=IwAR2GMpJfkk8XQC_lPCQPytLy0UL7ZoFREgTTDv_6OnCf7vakRT-XcuDyrEY

4. Zabawa matematyczna ”Wiosna na łące”

Liczmany, np. klocki, kartoniki z cyframi 1-10 i znakami, -‘’, =’’, +’’  przedstawiamy dziecku sytuacje, np.:

Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki;( dziecko kładzie 2 klocki) następnego dnia zakwitły jeszcze 3 (dziecko dokłada 3 klocki) Ile stokrotek zakwitło na łące?(Dziecko przelicza)  układa działanie:

2 + 3 = 5 Odczytuje je 

Tak samo postępujemy przy kolejnych zadaniach. Na łące rosło 8 stokrotek. (dziecko wykłada 8 klocków) Dzieci zerwały 4 stokrotki. (dziecko zabiera 4 klocki) Ile stokrotek zostało? układa działanie

8 – 4 = 4

W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

4+ 6 = 10

Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

10-3= 7

5. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – „Wiosno, gdzie jesteś?”

Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (marsz w różnych kierunkach).

Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (naśladujemy poruszające się drzewa i ich szum).

W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladujemy śpiew ptaków).

Nad domem krążyły dwa bociany (biegamy z szeroko rozłożonymi rękami),

a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (marsz z wysokim unoszeniem kolan, rozglądamy się na boki).

Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladujemy klekot bocianów).

Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladujemy żabie skoki).

Nawoływały się cichutko (cicho kumkamy), aby nie zwrócić na siebie uwagi.

Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciągamy się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladujemy brzęczenie pszczoły).

Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegamy i wymachujemy rękami).

Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladujemy wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (kichamy: aaa… psik!).

„Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (marsz z  uśmiechem ).

6. Pomysły na wiosenne prace plastyczne:

Jeśli chcesz zrobić wiosenną pracę plastyczną obejrzyj pomysły zebrane w tym filmiku, a na pewno znajdziesz coś, co chciałbyś zrobić.

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/02/zwiastuny-wiosny-17-pomyslow-na-wiosenne-prace-plastyczne-i-techniczne.html?fbclid=IwAR2ySkxRdYgI0hBw8QlmHZeG6IesZwxsd_f0O_ZmSONNLGXDqapNT9C8cbs

Wychowawca: Małgorzata Płodzień