Wtorek, 31.03.2020 r.

1. Słuchanie opowiadania o wiośnieutrwalenie nazw ptaków i wiosennych kwiatów.

2. Zabawa matematyczna.

Za pomocą klocków (mogą być też kredki – zależy co mamy dostępne):

dziecko kładzie przed sobą 5 klocków.

Liczy jeszcze raz. Następnie odejmuje o jeden klocek i liczy, ile mu zostało (powtarza czynność, aż zostanie mu jeden).

I odwrotnie – dodaje o jeden, za każdym razem licząc, ile ma, aż do pięciu.

3.Słuchanie i nauka piosenki o wiośnie „Maszeruje wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

4. Ćwiczenia ruchowe, Chodzenie z woreczkiem ryżu na głowie.

· Dzieci kładą woreczek na głowie i chodzą po pokoju z wyprostowanymi rękami, starając się, aby woreczek nie spadł im z głowy. Jeżeli woreczek spadnie, należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłową sylwetkę. 

Utrzymaj woreczek na głowie

· Dzieci chodzą po pokoju z woreczkiem na głowie. Na dany sygnał siadają na dywanie, po czym wstają i chodzą dalej, nie przytrzymując woreczka rękoma. 

Rzuty woreczkiem w górę

· Dzieci siedzą na dywanie i trzymają w dłoniach woreczek. Rzucają nim w górę i starają się go chwycić, zanim spadnie na podłogę. 

Rzuty woreczkiem do wiaderka

· Dzieci stoją w odległości około 2 – 3 metrów i rzucają woreczkiem do wiaderka.

5. Odczytanie listu przez RodzicawierszList do dzieci od Pani Wiosny”.

Kochane dzieci, Wam się przedstawię
ja jestem Wiosna, co mieszka w trawie.
Przychodzę do Was zaraz po zimie,
gdy tylko mróz i śnieg biały minie.

Niestety, problem mam bardzo duży,
zgubiłam mój kolor w długiej podróży.
Kolor zielony, to chyba wiecie,
kolor zielony – najpiękniejszy w świecie!

Imię me Wiosna, zawód – malarka,
maluję świat w kolorze kanarka.
Zima się kończy, pracę zaczynam,
a zielonego jak nie mam, tak nie mam.

Dlatego proszę Was dzieci o pomoc,
pomóżcie mi znaleźć mą barwę zieloną.
Muszę zielone pomalować dróżki,
drzewa, krzewy i polnego konika nóżki.

Żabki, co w stawie kumkają wesoło,
trawki, co pięknie pachną wokoło.
Prośbę więc mą ponownie powtarzam i Was,
dzieci, serdecznie pozdrawiam.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści listu:

– Kto do Was napisał list?

-O co prosi Was Pani Wiosna?

– Do czego potrzebny Wiośnie kolor zielony?

6. Kle, kle, kle – zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza.

Dzieci naśladują bociany chodzące po łące – maszerują i unoszą wysoko kolana. Równocześnie dziecko próbuje razem z Rodzicem recytować wiersz:

Kle – kle – kle, kle – kle – kle,

co ten głodny bociek je?

Kle – kle, kle – kle,

 je owady, małe ssaki, płazy, gady.

7. Pokoloruj PANIĄ WIOSNĘ.

Wychowawca: Agnieszka Kozak