Wtorek, 31.03.2020 r.
1. Słuchanie opowiadania o wiośnie– utrwalenie nazw ptaków i wiosennych kwiatów.
2. Zabawa matematyczna.
Za pomocą klocków (mogą być też kredki – zależy co mamy dostępne):
dziecko kładzie przed sobą 5 klocków.
Liczy jeszcze raz. Następnie odejmuje o jeden klocek i liczy, ile mu zostało (powtarza czynność, aż zostanie mu jeden).
I odwrotnie – dodaje o jeden, za każdym razem licząc, ile ma, aż do pięciu.
3.Słuchanie i nauka piosenki o wiośnie „Maszeruje wiosna„
4. Ćwiczenia ruchowe, Chodzenie z woreczkiem ryżu na głowie.
· Dzieci kładą woreczek na głowie i chodzą po pokoju z wyprostowanymi rękami, starając się, aby woreczek nie spadł im z głowy. Jeżeli woreczek spadnie, należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłową sylwetkę.
Utrzymaj woreczek na głowie
· Dzieci chodzą po pokoju z woreczkiem na głowie. Na dany sygnał siadają na dywanie, po czym wstają i chodzą dalej, nie przytrzymując woreczka rękoma.
Rzuty woreczkiem w górę
· Dzieci siedzą na dywanie i trzymają w dłoniach woreczek. Rzucają nim w górę i starają się go chwycić, zanim spadnie na podłogę.
Rzuty woreczkiem do wiaderka
· Dzieci stoją w odległości około 2 – 3 metrów i rzucają woreczkiem do wiaderka.
5. Odczytanie listu przez Rodzica – wiersz „List do dzieci od Pani Wiosny”.
Kochane dzieci, Wam się przedstawię
ja jestem Wiosna, co mieszka w trawie.
Przychodzę do Was zaraz po zimie,
gdy tylko mróz i śnieg biały minie.
Niestety, problem mam bardzo duży,
zgubiłam mój kolor w długiej podróży.
Kolor zielony, to chyba wiecie,
kolor zielony – najpiękniejszy w świecie!
Imię me Wiosna, zawód – malarka,
maluję świat w kolorze kanarka.
Zima się kończy, pracę zaczynam,
a zielonego jak nie mam, tak nie mam.
Dlatego proszę Was dzieci o pomoc,
pomóżcie mi znaleźć mą barwę zieloną.
Muszę zielone pomalować dróżki,
drzewa, krzewy i polnego konika nóżki.
Żabki, co w stawie kumkają wesoło,
trawki, co pięknie pachną wokoło.
Prośbę więc mą ponownie powtarzam i Was,
dzieci, serdecznie pozdrawiam.
Rozmowa z dzieckiem na temat treści listu:
– Kto do Was napisał list?
-O co prosi Was Pani Wiosna?
– Do czego potrzebny Wiośnie kolor zielony?
6. Kle, kle, kle – zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza.
Dzieci naśladują bociany chodzące po łące – maszerują i unoszą wysoko kolana. Równocześnie dziecko próbuje razem z Rodzicem recytować wiersz:
Kle – kle – kle, kle – kle – kle,
co ten głodny bociek je?
Kle – kle, kle – kle,
je owady, małe ssaki, płazy, gady.
7. Pokoloruj PANIĄ WIOSNĘ.
Wychowawca: Agnieszka Kozak