WTOREK 28.04.2020 r.

Symbole narodowe

1. Posłuchaj piosenki o symbolach narodowych „Polska flaga”

2. Patriotyczna gimnastyka buzi i języka.

Spróbuj poćwiczyć buzię i język wykonując polecenia zapisane pod obrazkami.

3. Obejrzyj filmik prezentujący nasze symbole narodowe.

Porozmawiajcie z rodzicami o tym:

– Jakie znacie symbole narodowe?

– Skąd w godle Polski wziął się orzeł?

– Jak wygląda flaga polska?

– Z okazji jakich świąt wywiesza flagi się na domach, urzędach ?

– Co jest naszym hymnem?

4. Posłuchaj (w postawie na baczność) polskiego hymnu – „Mazurka  Dąbrowskiego”

5. „Polski złoty”- zapoznanie z  polską walutą( monety i banknoty) .

Na pewno widzieliście już polskie pieniądze. Są to monety np. 1zł, 2 zł, 5 zł i banknoty np. 10zł, 20 zł, 50zł, 100 zł (pieniądze papierowe)

 Wyobraźcie sobie, że już jesteście bankierami, a ja przychodzę do was po pieniądze. Chcę wypłacić 10 zł, a wy dysponujecie tylko monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. Czy potraficie wypłacić mi 10 zł?

 • Układanie  monet w różnych wariantach, tak aby dawały 10 zł, np. 5zł i 5zł; albo 5zł, 2zł, 2zł i 1 zł; lub 2zł, 2zł , 2zł, 2zł, 2zł ;itd. (monety mogą być prawdziwe lub zrobione z papieru)

W kartach  pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby”, cz. 2, s. 50–51 wykonaj polecenia:

• Przeczytaj napis – To monety. Oglądanie monet (z obu stron); oraz napis – To banknot. Oglądanie banknotu (przód i tył).

• Policz pieniądze w każdym szeregu. Naklej obok nich obrazka monety lub banknot o tej samej wartości.

• Rozmieniaj pieniędzy na drobne – naklej obok zdjęcia pieniędzy odpowiednie  monety, których suma da taką samą wartość.

• Obejrzyj zdjęcia pieniędzy z innych krajów, w tym należących do Unii Europejskiej.

6. Obejrzyj filmik pt. „Krótka historia pieniądza”

Zastanów się:

– Kim jest bankier? Czym się zajmuje?

– Co to jest bank?

– Czy jest potrzebny? Dlaczego?

– Kto pracuje w banku?

– Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

– Co to jest bankomat?

7. Praca plastyczna- „Kotylion z papieru”

 Do wykonania pracy będą potrzebne:

– 12 pasków długości 5 cm

– 12 pasków czerwonych długości 7 cm

-1 pasek biały i 1 czerwony o długości 8cm

-2 białe koła o średnicy, 3-4 cm

Instrukcję znajdziecie w filmiku.

8. Zaszyfrowane wyrazy (dla chętnych).

Możecie wydrukować i pobawić się w rozszyfrowywanie wyrazów.

Zaszyfrowane – wyrazy – plik pdf

Wychowawca: Małgorzata Płodzień