Wtorek, 21.04.2020 r.

1. „Poranek na wsi”opowieść słowno-ruchowa.

Rodzic snuje opowieść według opowiadania Agaty Giełczyńskiej i wykonuje odpowiednie ruchy. Dziecko kładzie się na dywanie zwinięte w kłębek, po czym naśladuje rodzica.

Noc bardzo szybko minęła i zaczęło świtać. Całe gospodarstwo powoli budziło się do życia (maluchy powoli się przeciągają). Jako pierwszy wstał pies Mars i wesoło merdając ogonem, zaczął biegać po podwórzu (poruszają się na czworakach). Jego głośne szczekanie obudziło kota Puszka, który przeciągnął się mocno jeden raz (wykonują koci grzbiet), potem drugi (powtarzają ćwiczenie), po czym ziewnął głośno (ziewają) i wyjrzał na zewnątrz. Nim zdążył cokolwiek powiedzieć, ujrzał spacerujące po podwórzu kury (kładą ręce na biodrach i poruszają się, obciągając palce stóp), które od czasu do czasu grzebały w ziemi w poszukiwaniu ziaren i robaczków (pocierają o dywan raz jedną nogą, raz drugą). Tuż za nimi na powitanie dnia wyszły gąski, które szły jedna za drugą, śmiesznie poruszając kuperkami i wyginając długą szyję raz w prawo, raz w lewo (idą jeden za drugim, od czasu do czasu przykucając, poruszają głową w prawo i lewo). A kiedy dotarły do stawu, wskoczyły doń zadowolone (zatrzymują się i podskakują). Nawet krowa Aniela zdążyła się obudzić. Leniwie pokręciła mordą i oblizała się wielkim językiem (oblizują się, poruszając językiem raz w jedną, raz w drugą stronę). Zaraz ruszyła zjeść trochę siana, nim ubiegną ją baranki, które już podskakiwały, pędząc w stronę żłobu (podskakują). Tak, chyba całe podwórko już się obudziło. Ale… Zaraz, zaraz! A gdzie jest kogut?! (przykładają dłoń do czoła i rozglądają się). Jest w kurniku! Biedaczek zaspał! (łapią się za głowę). To może pozwólmy mu dziś dłużej pospać. Nie budźmy go (kładą palec na ustach i siadają na dywanie).

2. Słuchanie piosenki – „Kwiatowa piosenka

Film – Kwiatowa piosenka


3. Smaczna jajecznica – układanie historyjki obrazkowej.

Rodzic wspólnie z dzieckiem omawia w jaki sposób jajka trafiają na nasz stół. Wymieniają nazwy dań z jajek, które lubią jeść najbardziej.

4. „Odgłosy natury” – posłuchaj i spróbuj odgadnąć, a następnie pooglądaj.

Film – Odgłosy natury dla dzieci

5. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej:

 „Podwórkowa awantura

Kura gdacze, kaczka kwacze – goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje. Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy, a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy. – Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.
Koza meczy: mee, mee, mee… – Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury! A sio, gęsi, a sio, kury!
– Powiedziała, co wiedziała, białą brodą pokiwała, pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.

Pytania do wiersza; rozwijanie mowy czynnej: 
·  Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
·  Jakie zwierzę próbowało je uspokoić?
 · W jaki sposób to zrobiło?

Wychowawca: Agnieszka Kozak