WTOREK- 07.04. 2020 r.

1.”Gimnastyka rączek”- bawimy się przy piosence

2. Oglądanie obrazka koszyczka wielkanocnego (karta pracy cz.3 str.76-77) Zaznaczanie kolejności jego przygotowywania kropkami (5-latek)lub liczbami (6-latek). Pokoloruj koszyczek zgodnie z kolorami kropek (e- karty pracy znajdziesz w linku)  

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html

3.”Co powinno znajdować się w koszyczku wielkanocnym”?- prezentacja

Omówienie pokarmów, jakie niesiemy do święcenia w Wielką Sobotę. Oglądanie obrazków. Poznanie symboliki tych pokarmów.

4. Zabawy z literą „j”

a) Podziel słowo: „jajko” na sylaby.

Ułóż tyle pasków papieru ile sylab słyszysz. Ile ich jest?(jaj-ko; 2 sylaby)

b) Oznacz miejsca głoski ” j” w słowie ”jajko”

Podziel wyraz jajko na głoski (j-a-j-k -o; 5 głosek)Ułóż odpowiednią liczbę kwadracików (jeden kwadrat to jedna głoska). Oznacz miejsce, w którym słyszysz głoskę „j”.

c) Samogłoska czy spółgłoska? W wyrazie „jajko” oznacz głoski na niebiesko – jeśli jest to spółgłoska lub na czerwono, jeśli słyszysz samogłoskę.

d) „J jak…” – wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski „j”. Łatwe? To spróbuj teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę „j”w środku lub na końcu. Czy znacie imię zaczynające się głoską „J”? Wiecie już , że pisząc imiona rozpoczynamy wielką literą.

e) Podziel wyraz Jagoda na sylaby(Ja-go-da; 3 sylaby), a następnie na głoski (J-a-g-o-d-a; 6 głosek).Ułóż odpowiednią liczbę kwadracików (jeden kwadrat to jedna głoska). Oznacz miejsce, w którym słyszysz głoskę „j”.

f) Ułóż literę”j” małą i wielką. Możesz wykorzystać  guziki, wstążkę, pomponiki, kulki z bibuły itp.

g) Napisz literę „J,j” palcem w powietrzu, na podłodze, na dywanie, na plecach mamy lub taty. Następnie rysuj  palcem po śladzie litery, a następnie spróbuj napisać ją ołówkiem po tym śladzie. Na końcu spróbuj napisać samodzielnie.

https://www.logopestka.pl/przedszkole-online-11-j-jak-jajko-wprowadzenie-litery-j-zabawy-badawcze/

5. Zabawa ruchowa „Slalom z jajkiem” – spróbuj przejść po mieszkaniu trzymając w dłoni łyżkę z jajkiem, oczywiście ugotowanym na twardo. Omijaj przygotowane wcześniej przeszkody uważając, aby jajko nie spadło.  Zaproś do zabawy domowników.

6.Obejrzyj bajeczkę pt. „Bajka o jajkach”  i wykonaj doświadczenie ,a dowiesz się:

– z czego składa się jajko?;
– jakie mogą być jajka? (duże- strusie, malutkie- kolibra)
– co możemy zrobić z jajka?(omlet, jajecznicę,” jajko sadzone”)

Wspólnie z rodzicem wbij do miseczki jajko i obejrzyj jego zawartość. Spróbuj nazwać poszczególne części jajka (skorupka, białko, żółtko). 

Spróbujcie też zrobić wydmuszkę z jajka przebijając jajko z jednej strony. Może się nam przydać do kolejnego zadania.

7. „Tęczowe jajeczka z kolorowych galaretek”

Jeśli lubicie eksperymentować w kuchni możecie spróbować z mamą przygotować jajko z galaretek. Przepis znajdziecie w linku poniżej. Smacznego.

https://tesco.pl/hello/przepisy/teczowe-jajeczka/531618/?fbclid=IwAR0Ib1UZsrDhgJeCvNyI0lDgls4cbSWWyp3A-1t6nnaTT_ykEb0eH5A8KEo

Wychowawca: Małgorzata Płodzień