Środa, 01.04.2020 r.

1. „Masaż na dobry humor” – powitanie z dziećmi.

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!

2. „Prima Aprilis” – słuchanie wiersza J. Brzechwy 

Wiecie, co było pierwszego kwietnia?
Kokoszce wyrósł wielbłądzi garb,
w niebie fruwała krowa stuletnia,
a na topoli świergotał karp.
Żyrafa miała króciutką szyję,
Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,
Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,

A zając przebył ocean wpław.
Tygrys przed myszą uciekał z trwogi,
Wieloryb słonia ciągnął za czub,
Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi – bociani dziób.

Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,
Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!”
„Prima aprilis!” – wołała foka,
A hipopotam ze śmiechu pękł.

Następnie Rodzic zadaje dzieciom pytania:

  • Jaki dzień został przedstawiony w wierszu?
  • Skąd to wiemy?
  • Co działo się z poszczególnymi zwierzętami?
  • Czy to wszystko zdarzyło się naprawdę?
  • Czy można pęknąć ze śmiechu?
  • Co to oznacza?
  • Czy Wam ktoś już dzisiaj zrobił jakiś żart?
  • Czy planujecie zrobić komuś dowcip?

3. Wyjaśnienie pojęciaPRIMA APRILIS

Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu. Dzień, w którym ludzie starają się nawzajem w zabawny sposób oszukać albo zrobić jakiegoś psikusa. Nawet gazety i telewizja biorą w tym udział, wplatając do wiadomości informacje nieprawdziwe.

4. Zabawy śmiechem. Rodzic  prosi dzieci, by naśladowały śmiechmałej dziewczynki, Świętego Mikołaja, małej myszki, lwa, króla wielkiego państwa, starszej pani, hipopotama, itp.

5. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna

– Rodzic prezentuje dzieciom kartę obrazkową przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i rozmawia z dzieckiem na temat widoczny na obrazku i doświadczeń własnych dzieci.

  • Co robi dziewczynka? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
  • Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
  • Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
  • Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
  • Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?
  • Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?

6. „Chmurki”- zabawa matematyczna.

Potrzebna nam będzie koperta i 6 małych chmurek wyciętych z niebieskiego papieru.

Czytamy zdania, a dzieci wykonują polecenia:

Na niebie były 4 chmurki (dzieci układają przed sobą 4 chmurki).

Za chwilę pojawiły się jeszcze dwie (dzieci dokładają 2 chmurki).

Ile było wszystkich chmurek? 

Na niebie było 6 chmurek (dzieci układają przed sobą 6 chmurek).

Nagle 3 chmurki zniknęły (dzieci odsuwają 3 chmurki).

Ile chmurek zostało?

Wychowawca: Agnieszka Kozak