Środa, 01.04.2020 r.
1. „Masaż na dobry humor” – powitanie z dziećmi.
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
2. „Prima Aprilis” – słuchanie wiersza J. Brzechwy
Wiecie, co było pierwszego kwietnia?
Kokoszce wyrósł wielbłądzi garb,
w niebie fruwała krowa stuletnia,
a na topoli świergotał karp.
Żyrafa miała króciutką szyję,
Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,
Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,
A zając przebył ocean wpław.
Tygrys przed myszą uciekał z trwogi,
Wieloryb słonia ciągnął za czub,
Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi – bociani dziób.
Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,
Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!”
„Prima aprilis!” – wołała foka,
A hipopotam ze śmiechu pękł.
Następnie Rodzic zadaje dzieciom pytania:
- Jaki dzień został przedstawiony w wierszu?
- Skąd to wiemy?
- Co działo się z poszczególnymi zwierzętami?
- Czy to wszystko zdarzyło się naprawdę?
- Czy można pęknąć ze śmiechu?
- Co to oznacza?
- Czy Wam ktoś już dzisiaj zrobił jakiś żart?
- Czy planujecie zrobić komuś dowcip?
3. Wyjaśnienie pojęcia „PRIMA APRILIS„
Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu. Dzień, w którym ludzie starają się nawzajem w zabawny sposób oszukać albo zrobić jakiegoś psikusa. Nawet gazety i telewizja biorą w tym udział, wplatając do wiadomości informacje nieprawdziwe.
4. Zabawy śmiechem. Rodzic prosi dzieci, by naśladowały śmiech: małej dziewczynki, Świętego Mikołaja, małej myszki, lwa, króla wielkiego państwa, starszej pani, hipopotama, itp.
5. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna
– Rodzic prezentuje dzieciom kartę obrazkową przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i rozmawia z dzieckiem na temat widoczny na obrazku i doświadczeń własnych dzieci.
- Co robi dziewczynka? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
- Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
- Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
- Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
- Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?
- Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?
6. „Chmurki”- zabawa matematyczna.
Potrzebna nam będzie koperta i 6 małych chmurek wyciętych z niebieskiego papieru.
Czytamy zdania, a dzieci wykonują polecenia:
Na niebie były 4 chmurki (dzieci układają przed sobą 4 chmurki).
Za chwilę pojawiły się jeszcze dwie (dzieci dokładają 2 chmurki).
Ile było wszystkich chmurek?
Na niebie było 6 chmurek (dzieci układają przed sobą 6 chmurek).
Nagle 3 chmurki zniknęły (dzieci odsuwają 3 chmurki).
Ile chmurek zostało?
Wychowawca: Agnieszka Kozak