Poniedziałek (6.04.2020)

Dzień dobry !

Witamy Was serdecznie w tym przedświątecznym tygodniu.

 „Malutki baranek ma złote różki,
Pilnuje pisanek na trawie z rzeżuszki.
Gdy nikt nie widzi, chorągiewką buja
 I beczy cichutko: Wesołego Alleluja!”

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych składamy Wam najserdeczniejsze życzenia: dużo, dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa, mnóstwo wiosennego słońca oraz szybkiego powrotu do przedszkola.

1. Zabawmy się przy piosence pt. „Znaki Wielkanocy

Słuchaj i śpiewaj z dziewczynką: 

2. Słuchanie wiersza –połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi.

Kura zniosła jajo i przetarła oczy:
 – Jakie ono białe
– zawołała głośno:
– Kok-kodak, kok-kodak… (dzieci naśladują głos kury)
 co w kurzym języku może znaczyć tak: – Ratunku! Pomocy!
Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki – cały podwórkowy drób.
A kura płacze i woła: – Jajko jest chore!
 Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko!
Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę! Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają)
Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.
 Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze, zrobi z niego pyszności, i twoje jajko w domu na stole zagości.
A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta, twoje jajko, razem z innymi jajkami… zalśni kolorami!

Rozmowa na temat wiersza.

– Jak wyglądało jajko, które zniosła kura?
– Dlaczego kura myślała, że jest chore?
– Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska?
Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?
Do czego wykorzystujemy jajka?
Dziecko podaje propozycje potraw, których składnikiem są jajka.

3. Improwizacje melodyczne – Dziecko uczy się na pamięć tekstu:

Pisanki, pisanki,
jajka malowane,
 nie ma Wielkanocy
bez pięknych pisanek.

Potem układa do niego własne melodie.

4. Pomóż tacie lub mamie w jakichś obowiązkach domowych np. ścieranie kurzu, odkurzanie, rozładowanie zmywarki.

5. „Na łyżce” – zabawa ruchowa.

Dziecko trzyma łyżkę w ręce, a na niej ma drewniane lub gotowane jajko (może być to mały klocek). Ma za zadanie pokonać dystans wyznaczony przez rodzica tak, aby nie spadło mu z łyżki jajko.

6. Praca plastyczna: ” Kolorowe Pisanki”

Na dużej kartce narysuj  pisankę. Za pomocą rodziców prześlij zdjęcie swojej pisanki na naszej „grupie przedszkolnej”. Pracę zachowaj i włóż do teczki. Gdy wrócisz do przedszkola, wspólnie będziemy podziwiać pięknie wykonane prace i pewnie każda z nich będzie inna, piękna i wyjątkowa. Powodzenia!

A oto kilka naszych prac plastycznych:

Wychowawca: Agnieszka Kozak