PONIEDZIAŁEK – 30.03. 2020 r.

1. „Gimnastyka przy muzyce” – spróbuj naśladować zwierzątka podczas wesołych piosenek

2. Posłuchaj wiersza Bożeny Głodkowskiej „Wiosna i moda”

a) Poproś rodzica o przeczytanie wiersza i porozmawiaj na jego temat:

„Wiosna i moda”

Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała

– Co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

na głowę – kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką?

(W tym czasie…– Gdzież ta wiosna?

– pytali wszyscy wokół.

– Zaspała? Zapomniała?

Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,

w powiewnej złocistej sukience

i miała wianek z pierwiosnków,

a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami

– wszak była calutka w kwiatach,

sypała płatkami jak deszczem

– i tak już zostało do lata.

b) Odpowiedz na pytania:

– Jaki problem miała wiosna?

− W co postanowiła się ubrać?

− Jak wyglądała?  

– Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

– Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

3. Zabawa „Słonko wschodzi i zachodzi”.

Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło

4. Zabawy z literą „ł”

W tym tygodniu odkryjemy literę „ł”, „Ł”.  Spójrz na obrazek na str. 46-47 w kartach pracy „Litery i liczby cz. 2” i zobacz co robi Olek i Ada.

 Spróbuj wykonać następujące polecenia:

– podziel  słowa łodyga  na sylaby np. (ło-dy-ga; 3 sylaby) i na głoski (ł-o-d-y-g-a; 6 głosek);
i Łatka(kotek w łatki); (Łat- ka; 2 sylaby), (Ł-a-t-k-a; 5 głosek); jaką głoskę słyszysz na początku  tych słów

– wymień jak najwięcej słów z głoską „ł” na początku (łopata, , łuk, łoś, …),  w środku (sałata, bułka, małpa ,igła,…) wyrazu.

–  weź białe kartoniki i  ułóż z nich wyraz łopata  i Łatka ( 1 kartonik to 1 głoska);

wymawiaj głoski kolejno dotykając kartoników

– wypowiedz „ł” i zastanów się jak ją wymówić  długo: łyyy……, czy krótko: ł, ł, ł;

jaka to głoska? („ł” to spółgłoska , wymawiamy ją krótko) i jakim kolorem oznaczamy?- (niebieskim)

– ułóż słowo łopata i Łatka z niebieskich i czerwonych kartoników

– wskaż palcem literkę „ł”, „Ł” w wyrazach znajdujących się po prawej stronie obrazka oraz przeczytaj rodzicom tekst pod obrazkiem

– spróbuj napisać literkę „ł” w powietrzu, na dywanie, na plecach mamy lub taty.

– wsyp trochę ryżu, kaszy na talerz, tacę i postaraj się napisać palcem literę „ł”, „Ł”

– spróbuj przeczytać sylaby i tekst z literą „ł”  i uzupełnić karty pracy str. 46-49 (6-latki); natomiast 5-latki  pokolorują w swoich kartach pracy literkę „h” i podzielą nazwy obrazków na sylaby.

Możesz obejrzeć filmik , w którym występują słowa z literą „ł”

https://www.youtube.com/watch?v=dbcNF4SQETg

5. Wiosenne kolorowanki (dla chętnych)

Jeśli masz ochotę możesz wybrać kolorowankę , wydrukować i pokolorować.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/wiosna

www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/

6. Zobacz film edukacyjny „Wiosna”

Wychowawca: Małgorzata Płodzień