PONIEDZIAŁEK – 30.03. 2020 r.
1. „Gimnastyka przy muzyce” – spróbuj naśladować zwierzątka podczas wesołych piosenek
2. Posłuchaj wiersza Bożeny Głodkowskiej „Wiosna i moda”
a) Poproś rodzica o przeczytanie wiersza i porozmawiaj na jego temat:
„Wiosna i moda”
Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.
– W co mam się ubrać? – dumała
– Co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie…– Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami
– wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem
– i tak już zostało do lata.
b) Odpowiedz na pytania:
– Jaki problem miała wiosna?
− W co postanowiła się ubrać?
− Jak wyglądała?
– Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
– Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?
3. Zabawa „Słonko wschodzi i zachodzi”.
Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło
4. Zabawy z literą „ł”
W tym tygodniu odkryjemy literę „ł”, „Ł”. Spójrz na obrazek na str. 46-47 w kartach pracy „Litery i liczby cz. 2” i zobacz co robi Olek i Ada.
Spróbuj wykonać następujące polecenia:
– podziel słowa łodyga na sylaby np. (ło-dy-ga; 3 sylaby) i na głoski (ł-o-d-y-g-a; 6 głosek);
i Łatka(kotek w łatki); (Łat- ka; 2 sylaby), (Ł-a-t-k-a; 5 głosek); jaką głoskę słyszysz na początku tych słów
– wymień jak najwięcej słów z głoską „ł” na początku (łopata, , łuk, łoś, …), w środku (sałata, bułka, małpa ,igła,…) wyrazu.
– weź białe kartoniki i ułóż z nich wyraz łopata i Łatka ( 1 kartonik to 1 głoska);
wymawiaj głoski kolejno dotykając kartoników
– wypowiedz „ł” i zastanów się jak ją wymówić długo: łyyy……, czy krótko: ł, ł, ł;
jaka to głoska? („ł” to spółgłoska , wymawiamy ją krótko) i jakim kolorem oznaczamy?- (niebieskim)
– ułóż słowo łopata i Łatka z niebieskich i czerwonych kartoników
– wskaż palcem literkę „ł”, „Ł” w wyrazach znajdujących się po prawej stronie obrazka oraz przeczytaj rodzicom tekst pod obrazkiem
– spróbuj napisać literkę „ł” w powietrzu, na dywanie, na plecach mamy lub taty.
– wsyp trochę ryżu, kaszy na talerz, tacę i postaraj się napisać palcem literę „ł”, „Ł”
– spróbuj przeczytać sylaby i tekst z literą „ł” i uzupełnić karty pracy str. 46-49 (6-latki); natomiast 5-latki pokolorują w swoich kartach pracy literkę „h” i podzielą nazwy obrazków na sylaby.
Możesz obejrzeć filmik , w którym występują słowa z literą „ł”
5. Wiosenne kolorowanki (dla chętnych)
Jeśli masz ochotę możesz wybrać kolorowankę , wydrukować i pokolorować.
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/wiosna
www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/
6. Zobacz film edukacyjny „Wiosna”
Wychowawca: Małgorzata Płodzień