Poniedziałek, 27.04.2020 r.
1. Zabawy ruchowe dla dzieci na dzień dobry.
2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę”.
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:
– w jaki sposób Ada myła zęby,
– dlaczego należy oszczędzać wodę
3. Rozmowa na temat oszczędzania wody. Kontynuacja rozmowa z rodzicem na temat wody i sposobów jej oszczędzania. Dzieci z pomocą rodzica podają przykłady:
– branie prysznica zamiast kąpieli w wannie,
– dokładne zakręcanie kranu przed wyjściem z łazienki,
– gromadzenie wody deszczowej i podlewanie nią roślin w ogrodzie.
4. Słuchanie i nauka piosenki „Ekologiczne reggae„
5. Zapytajmy dzieci – „Czy woda jest potrzebna? Do czego? Czy da się żyć bez wody?”
6. Eksperymenty z wodą
„Tajemnicze sznureczki”– do jednej szklanki wsypujemy dużą ilość soli, do drugiej cukru i mieszamy roztwory. Na każdej szklance kładziemy ołówek z nawiniętym kawałkiem wełny, który zanurzamy w roztworach. Ustawiamy szklanki na parapecie i obserwujemy. Po jakimś czasie na sznurku zanurzonym w szklance z solą zaczną tworzyć się kryształki. Wniosek: kryształki tworzą się na skutek odparowywania wody i osadzania się soli na sznurku. Dziecko obserwuje kryształki soli przez lupę i opisuje ich wygląd. Co pływa, a co tonie?
Do miski z wodą dziecko kolejno wrzuca przedmioty: kamień, szyszkę, monetę, piasek, klocek itp. a następnie np. kawałek papieru, piłeczkę pingpongową, styropian, piórko, łupinkę od orzecha. Obserwacja i wyciągnięcie wniosków: rzeczy ciężkie toną, lekkie utrzymują się na powierzchni.
Przelewanie wody do różnych pojemników. Wniosek: woda nie zawsze mieści się w mniejszym pojemniku lub jest jej za mało po wlaniu do większego.
Co rozpuszcza się w wodzie? Wrzucanie do wody różnych produktów spożywczych: soli, cukru, ziarenek pieprzu, piasku, mąki itp. Wnioski: nie wszystko rozpuszcza się w wodzie.
7. Słuchanie piosenki, „ Kto jak skacze” oraz naśladowanie zwierząt.
8. Zabawa ruchowa Ziemia, Woda, Powietrze.
Na hasło: Ziemia – dotykamy dłońmi podłogi, przykucając jednocześnie.
Na hasło: Woda – chwytamy dłońmi za kolana.
Na hasło: Powietrze – wskazujemy przestrzeń nad głową.
Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Kto się pomyli, odchodzi z zabawy.
9. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Kwiatek rośnie”
– dziecko w siadzie skrzyżnym, z tułowiem pochylonym do przodu, z dłońmi opartymi o podłogę. Na hasło:
– Kwiatek rośnie– powoli prostuje tułów i wyciąga ręce jak najwyżej w górę.
Na hasło – Kwiatek więdnie, powoli wraca do pozycji wyjściowej.
10. Pokoloruj rysunek
Wychowawca: Agnieszka Kozak