Poniedziałek, 27.04.2020 r.

1. Zabawy ruchowe dla dzieci na dzień dobry.

2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę”.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

– w jaki sposób Ada myła zęby,

– dlaczego należy oszczędzać wodę

3. Rozmowa na temat oszczędzania wody. Kontynuacja rozmowa z rodzicem na temat wody i sposobów jej oszczędzania. Dzieci z pomocą rodzica podają przykłady:

branie prysznica zamiast kąpieli w wannie,

– dokładne zakręcanie kranu przed wyjściem z łazienki,

– gromadzenie wody deszczowej i podlewanie nią roślin w ogrodzie.

4. Słuchanie i nauka piosenkiEkologiczne reggae

5. Zapytajmy dzieci – „Czy woda jest potrzebna? Do czego? Czy da się żyć bez wody?”

6. Eksperymenty z wodą

Tajemnicze sznureczki”– do jednej szklanki wsypujemy dużą ilość soli, do drugiej cukru i mieszamy roztwory. Na każdej szklance kładziemy ołówek z nawiniętym kawałkiem wełny, który zanurzamy w roztworach. Ustawiamy szklanki na parapecie i obserwujemy. Po jakimś czasie na sznurku zanurzonym w szklance z solą zaczną tworzyć się kryształki. Wniosek: kryształki tworzą się na skutek odparowywania wody i osadzania się soli na sznurku. Dziecko obserwuje kryształki soli przez lupę i opisuje ich wygląd. Co pływa, a co tonie?

Do miski z wodą dziecko kolejno wrzuca przedmioty: kamień, szyszkę, monetę, piasek, klocek itp. a następnie np. kawałek papieru, piłeczkę pingpongową, styropian, piórko, łupinkę od orzecha. Obserwacja i wyciągnięcie wniosków: rzeczy ciężkie toną, lekkie utrzymują się na powierzchni.

Przelewanie wody do różnych pojemników. Wniosek: woda nie zawsze mieści się w mniejszym pojemniku lub jest jej za mało po wlaniu do większego.

Co rozpuszcza się w wodzie? Wrzucanie do wody różnych produktów spożywczych: soli, cukru, ziarenek pieprzu, piasku, mąki itp. Wnioski: nie wszystko rozpuszcza się w wodzie.

7. Słuchanie piosenki, „ Kto jak skaczeoraz naśladowanie zwierząt.

8. Zabawa ruchowa  Ziemia, Woda, Powietrze.

Na hasło: Ziemiadotykamy dłońmi podłogi, przykucając jednocześnie.

Na hasło: Wodachwytamy dłońmi za kolana.

Na hasło: Powietrzewskazujemy przestrzeń nad głową.

Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Kto się pomyli, odchodzi z zabawy.

9. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciałaKwiatek rośnie

 – dziecko w siadzie skrzyżnym, z tułowiem pochylonym do przodu, z dłońmi opartymi o podłogę. Na hasło:

Kwiatek rośniepowoli prostuje tułów i wyciąga ręce jak najwyżej w górę.

Na hasło – Kwiatek więdnie, powoli wraca do pozycji wyjściowej.

10. Pokoloruj rysunek

Wychowawca: Agnieszka Kozak