Piątek, 30.04.2020 r.

1. Piosenka na powitanie: Wszyscy są, witam Was.

2. Kodeks EKOLOGA małego przedszkolaka.

https://drive.google.com/file/d/135Hofg2Y3RWXe7ZK8yWSOMIeYKxH4iBk/view?fbclid=IwAR0WCSmF_9aQZ2C_wmNhPluUbJvGG2Sqh4m7JBxw_RKWRIAd5NoXxLH6Lpc

3. A teraz czas na pisanie,  dlatego przygotowałam dla Was takie szlaczki, niby takie zwykłe, bez fajerwerków, ale za to jakie ważne dla rozwoju dziecka!

https://www.facebook.com/107985760879749/photos/pcb.116159910062334/116159793395679/?type=3&theater

4. Czas na taniec:  

5. Jak chronimy przyrodę- wyjaśnienie słowa EKOLOGIA

6. Czytanie wiersza A. Widzowskiej „Strażnicy Przyrody

Rozmowa na temat wiersza:

– jaki ptak wydaje odgłosy kuku, kuku ?

– o co kukułka pytała dzieci ?

– co mówiły w wierszu poszczególne zwierzęta: sarny i jeżyki, lis, zając Kicek i mały wilczek ?

– Z czego cieszyły się zwierzęta?

– co można robić, a czego nie można robić będąc w lesie?

– dlaczego trzeba dbać o las?

Rodzic wyjaśnia dziecku że, podobnie jak ludzie, inne żywe stworzenia maja swoje domy. Domem dla wielu zwierząt, a także dla roślin, jest las. Zwierzęta podobnie jak ludzie, nie lubią, gdy w ich domu ktoś zakłóca im spokój. Dlatego w lesie należy zachowywać się cicho i szanować zieleń.

7. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej- ZarembyKosz

8. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania oraz ilustracji.

– co robili ludzie ze śmieciami w parku?

– ile koszy na śmieci znajdowało się w parku?

– co wyobrażały sobie osoby spacerujące po parku?

9. Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej  – Co to jest przyroda?

To drzewa i kwiaty,

i liście, i woda.

Motyl nad łąką,

biała stokrotka.

Przyroda jest wokół,

wszędzie ją spotkasz.

Ptak rozśpiewany,

gadające świerszcze.

Powiedzcie, proszę,

co jeszcze, co jeszcze.

Szanuj przyrodę,

kochaj przyrodę.

Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody.

Dbaj o trawniki!

Niech koło domu będzie wesoło, będzie zielono.

Rozmowa na temat wiersza: – Co to jest przyroda?

– Jak należy o nią dbać?

– Co to znaczy szanować przyrodę?

– Kto jest ważniejszy w przyrodzie

– rośliny czy zwierzęta?

– Czy mogłyby żyć na świecie zwierzęta, gdyby nie było roślin?

– Co jest potrzebne do tego, aby mogły rosnąć rośliny?

10. Obieg wody w przyrodzie – obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ

11. „Co robię?” – zabawa naśladowcza.

Demonstrujemy dziecku ruchem i głosem jedną z wymienionych czynności.

Dziecko zgaduje czynność i naśladuje – możemy zamienić się rolami!:

· mycie okien (pucu, pucu),

·  odkurzanie (buuu…)

·  spryskiwanie mebli i wycieranie kurzu (psik, psik),

·  mycie podłogi (chlap, chlap),

·  zamiatanie (szu, szu),

·  inne pomysły…

Wychowawca: Agnieszka Kozak