Piątek, 30.04.2020 r.
1. Piosenka na powitanie: Wszyscy są, witam Was.
2. Kodeks EKOLOGA małego przedszkolaka.
3. A teraz czas na pisanie, dlatego przygotowałam dla Was takie szlaczki, niby takie zwykłe, bez fajerwerków, ale za to jakie ważne dla rozwoju dziecka!
https://www.facebook.com/107985760879749/photos/pcb.116159910062334/116159793395679/?type=3&theater
4. Czas na taniec:
5. Jak chronimy przyrodę- wyjaśnienie słowa EKOLOGIA
6. Czytanie wiersza A. Widzowskiej „Strażnicy Przyrody„
Rozmowa na temat wiersza:
– jaki ptak wydaje odgłosy kuku, kuku ?
– o co kukułka pytała dzieci ?
– co mówiły w wierszu poszczególne zwierzęta: sarny i jeżyki, lis, zając Kicek i mały wilczek ?
– Z czego cieszyły się zwierzęta?
– co można robić, a czego nie można robić będąc w lesie?
– dlaczego trzeba dbać o las?
Rodzic wyjaśnia dziecku że, podobnie jak ludzie, inne żywe stworzenia maja swoje domy. Domem dla wielu zwierząt, a także dla roślin, jest las. Zwierzęta podobnie jak ludzie, nie lubią, gdy w ich domu ktoś zakłóca im spokój. Dlatego w lesie należy zachowywać się cicho i szanować zieleń.
7. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej- Zaremby „Kosz”
8. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania oraz ilustracji.
– co robili ludzie ze śmieciami w parku?
– ile koszy na śmieci znajdowało się w parku?
– co wyobrażały sobie osoby spacerujące po parku?
9. Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej – Co to jest przyroda?
To drzewa i kwiaty,
i liście, i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz.
Ptak rozśpiewany,
gadające świerszcze.
Powiedzcie, proszę,
co jeszcze, co jeszcze.
Szanuj przyrodę,
kochaj przyrodę.
Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody.
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu będzie wesoło, będzie zielono.
Rozmowa na temat wiersza: – Co to jest przyroda?
– Jak należy o nią dbać?
– Co to znaczy szanować przyrodę?
– Kto jest ważniejszy w przyrodzie
– rośliny czy zwierzęta?
– Czy mogłyby żyć na świecie zwierzęta, gdyby nie było roślin?
– Co jest potrzebne do tego, aby mogły rosnąć rośliny?
10. Obieg wody w przyrodzie – obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
11. „Co robię?” – zabawa naśladowcza.
Demonstrujemy dziecku ruchem i głosem jedną z wymienionych czynności.
Dziecko zgaduje czynność i naśladuje – możemy zamienić się rolami!:
· mycie okien (pucu, pucu),
· odkurzanie (buuu…)
· spryskiwanie mebli i wycieranie kurzu (psik, psik),
· mycie podłogi (chlap, chlap),
· zamiatanie (szu, szu),
· inne pomysły…
Wychowawca: Agnieszka Kozak