Piątek, 27.03.2020 r.

1. Ćwiczenia z piosenką

2. Ćwiczenia oddechoweDelikatny wiatr i mocny wiatr.

Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru.

Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.

3. Kreatywne rysowanie.

Zadaniem dziecka jest narysowanie chmury. Proponujemy, aby przekształciło ją w obrazek zwierzątka, rośliny, przedmiotu.

4. Słuchanie opowiadania B.SzelągowskiejPtasia narada„.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

– od kogo ptaki dostały list?

– czego sie z niego dowiedziały?

– Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

5. Zagadki :

  • Nadchodzi po zimie, zielony dywan ścieli wokół.

Czy znasz imię tej pory roku?… (wiosna) 

  • Przyleciał szary ptaszek, nad polem zaśpiewał jak dzwonek.

Znają go dobrze dzieci , bo to jest …(skowronek)

  • Powrócił do nas z dalekiej strony, ma długie nogi i dziób czerwony. Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały przez dzionek cały… (bocian)
  • Co rok na zimę do Afryki leci, Legenda mówi, że przynosi dzieci … (bocian) 
  • Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie…(żaba)
  •  Gniazdko z błota lepi, pod dachu okapem. Przylatuje z wiosną, aby uciec latem …(jaskółka) 
  • Gdy ono świeci na niebie, to ciepło jest i miło. Ale uważaj, by nie oparzyło…(słońce) 
  • Małe i białe lub ciemne i duże. Żeglują po niebie – hen w górze! … (chmury) 
  • Ten łagodny Zefirkiem się nazywa. Ten gwałtowny – kapelusz z głowy zrywa … (wiatr) 
  • Na wiosnę zachwycam kwiatami, rozkoszny cień daję latem. Jesienią mój owoc dojrzewa, a zimą Ciebie ogrzewa … (drzewo) 
  • Tuli pan panią bardzo jej rad …W dowód miłości, jaki dał jej kwiat? … (tulipan) 

6. Słuchanie wiersza o wiośnie:

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą

Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.

– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.

– Nieprawda, wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!

– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.

– Nieprawda, bo w karecie! – W karecie? – Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką! A wiosna przyszła pieszo. Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną i szumią – Witaj, wiosno!

Rozmowa na temat treści wiersza

7. Potrafimy policzyć, zabawa matematyczna:

Proponujemy, aby dzieci policzyły przedmioty codziennego użytku, które znajdują się w domu: kredki, klocki, kwiaty, bajki, krzesła.

Porównują ich liczbę, stwierdzają, czego jest więcej, czego mniej. Dziecko rzuca kostką do gry i odszukuje w mieszkaniu taką liczbę jednakowych przedmiotów, jaka jest liczba oczek wyrzuconych na kostce.

8. Szukamy rymów do wiosennych słów.

Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dziecko podaje do nich rymy. wiosna – sosna, radosna

skowronek – dzwonek

sasanka – pisanka

 krokus – hokus-pokus

Wychowawca: Agnieszka Kozak