PIĄTEK, 24.04.2020r.

1. Zabawy ruchowe dla dzieci.

Otwórz link i baw się z Pipi.

2. Rozwiąż zagadkę

Sosnowy, dębowy,
stary lub młody
rosną w nim grzyby,
rosną jagody.              (las)

Rodzic rozmawia z dzieckiem zadając pytania:

Co to jest las?

– Z czego wyrastają drzewa?

– Kiedy drzewa wytwarzają nasiona?

– Jak wyglądają nasiona drzew? itp.

3. Leśna rymowanka.

Powtarzając tekst za rodzicem nauczcie się rymowanki na pamięć.

„Lasy to płuca Ziemi

I o nie dbamy.

Nie niszczymy ich,

Nie śmiecimy w nich.

Tylko w ciszy patrzymy

I głęboko… oddychamy

Wyjaśnienie słów „lasy to płuca Ziemi” (Bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze. Drzewa iglaste (sosna, jodła, świerk) wydzielają olejki eteryczne, a z ich żywicy robi się syropy.)

Po jej nauczeniu możemy powtarzać tekst jednocześnie rytmicznie klaszcząc.

4. Ćwiczenia oddechowe ”Las pachnie żywicą”

Stoimy przy otwartym oknie (i marząc o pachnącym lesie) wykonujemy wdech nosem i wydech powietrza ustami. (postaramy się otworzyć okno, pod którym rosną rośliny, a nie przebiega ulica)

5. Posłuchaj opowiadania pt. „Lis i lornetka” . Poproś rodzica o przeczytanie tekstu i spróbujcie porozmawiać na jego temat.

Lis-tekst-opow..pdf

− Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?

− Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?

− Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?

− Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?

− Kogo narysowała Ada? Dlaczego?

 − Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek

Obejrzyj obrazki w książce „Nowe przygody Olka i Ady” na str. 66-69 i przeczytaj tekst umieszczony pod ilustracjami.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=69

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=70

6. Opowieść ruchowa „W lesie”(wg M. Markowskiej)

Możecie bawić się wspólnie z rodzicami wykonując to, o czym czyta rodzic.

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (maszerujemy). Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Idziemy gęsiego – jedno za drugim. Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyślają różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonujemy skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderzamy palcami o ziemię). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakujemy w różnych kierunkach). Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy. Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu.

7. Praca plastyczna „Segregujemy śmieci”

Waszym zadaniem będzie pokolorowanie pojemnika właściwym kolorem, w zależności od rodzaju śmieci (przedstawionych na rysunkach), jakie należy do niego wrzucać. Następnie wycięcie z karty elementów pojemników, złożenie i sklejenie zgodnie z instrukcją.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

– karta nr 21 z wyprawki,

– klej, nożyczki, kredki.

8. Obejrzyjcie bajkę edukacyjną „Rady na odpady”.

Wychowawca: Małgorzata Płodzień