PIĄTEK, 24.04.2020r.
1. Zabawy ruchowe dla dzieci.
Otwórz link i baw się z Pipi.
2. Rozwiąż zagadkę
Sosnowy, dębowy,
stary lub młody
rosną w nim grzyby,
rosną jagody. (las)
Rodzic rozmawia z dzieckiem zadając pytania:
– Co to jest las?
– Z czego wyrastają drzewa?
– Kiedy drzewa wytwarzają nasiona?
– Jak wyglądają nasiona drzew? itp.
3. Leśna rymowanka.
Powtarzając tekst za rodzicem nauczcie się rymowanki na pamięć.
„Lasy to płuca Ziemi
I o nie dbamy.
Nie niszczymy ich,
Nie śmiecimy w nich.
Tylko w ciszy patrzymy
I głęboko… oddychamy”
Wyjaśnienie słów „lasy to płuca Ziemi” (Bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze. Drzewa iglaste (sosna, jodła, świerk) wydzielają olejki eteryczne, a z ich żywicy robi się syropy.)
Po jej nauczeniu możemy powtarzać tekst jednocześnie rytmicznie klaszcząc.
4. Ćwiczenia oddechowe ”Las pachnie żywicą”
Stoimy przy otwartym oknie (i marząc o pachnącym lesie) wykonujemy wdech nosem i wydech powietrza ustami. (postaramy się otworzyć okno, pod którym rosną rośliny, a nie przebiega ulica)
5. Posłuchaj opowiadania pt. „Lis i lornetka” . Poproś rodzica o przeczytanie tekstu i spróbujcie porozmawiać na jego temat.
− Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?
− Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
− Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?
− Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
− Kogo narysowała Ada? Dlaczego?
− Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek
Obejrzyj obrazki w książce „Nowe przygody Olka i Ady” na str. 66-69 i przeczytaj tekst umieszczony pod ilustracjami.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=69
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=70
6. Opowieść ruchowa „W lesie”(wg M. Markowskiej)
Możecie bawić się wspólnie z rodzicami wykonując to, o czym czyta rodzic.
Wyruszamy na wycieczkę do lasu (maszerujemy). Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Idziemy gęsiego – jedno za drugim. Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyślają różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonujemy skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderzamy palcami o ziemię). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakujemy w różnych kierunkach). Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy. Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu.
7. Praca plastyczna „Segregujemy śmieci”
Waszym zadaniem będzie pokolorowanie pojemnika właściwym kolorem, w zależności od rodzaju śmieci (przedstawionych na rysunkach), jakie należy do niego wrzucać. Następnie wycięcie z karty elementów pojemników, złożenie i sklejenie zgodnie z instrukcją.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
– karta nr 21 z wyprawki,
– klej, nożyczki, kredki.
8. Obejrzyjcie bajkę edukacyjną „Rady na odpady”.
Wychowawca: Małgorzata Płodzień