PIĄTEK – 17.04.2020r.
1. Zabawa przy piosence ”Rolnik sam w dolinie”.
Dzieci mogą bawić się wybierając do poszczególnych ról swoje zabawki (żona rolnika – lalka, dziecko – miś, itd.)
2. Oglądanie prezentacji „Praca rolnika”
a) Słuchanie wiersza M. Konopnickiej „Na polu”
Na tem naszem polu
Jest wszelakie zboże,
Będzie dosyć chleba,
Jeśli Bóg pomoże.
Z tej złotej pszeniczki
Będzie mączka biała,
Lubi z niej kluseczki
Nasza Julcia mała.
A z tego jęczmienia
To znów będzie kasza;
Oj lubi ją, lubi
Ta Zosieńka nasza!
Kasza będzie z gryki,
Kasza będzie z prosa,
Co się na niem z rana
Błyszczy jasna rosa.
A z tego owieska
Obrok dla konika,
Jak go sobie podje,
To dopiero bryka!
A z tego to żyta
Będzie chleb powszedni,
Dostaną go dzieci,
Dostaną i biedni.
Kto ma swoje pole,
A na polu zboże,
Ten i sieroteńki
Ubogie wspomoże.
Stoi Janek w progu,
Sierotkę zaprasza:
«Jedz-że, sieroteńko,
Co da ziemia nasza!»
b)Rozmowa na temat wiersza:
– Co rosło na polu?
– Co miało powstać z pszenicy? A co z jęczmienia, owsa, żyta?
– Jak byśmy nazwali owies, pszenicę, żyto? ( zboża)
-Na czym polega praca rolnika?
– Jakie maszyny są mu potrzebne do pracy na polu?( traktor, kombajn, pług , prasa itp.)
– Jakich używa narzędzi w swojej pracy np. w ogrodzie?
3. Wykonaj zadanie w karcie pracy na str.11- rysuj narzędzia po śladzie , nazwij je, spróbuj przeczytać (z rodzicem lub samodzielnie, połącz narzędzia z odpowiednimi nazwami). Możesz wydrukować kartę ze strony:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf
4. Zabawa „Smakujemy i dotykamy”.
Przygotowujemy produkty pochodzenia zwierzęcego i szalik lub apaszkę do zasłonięcia oczu.
Pokazujemy dziecku produkty np. jajka, ser, jogurt, pióro, wełna, miód. Następnie zasłaniamy dziecku oczy i podajemy do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje jego nazwę , a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzę od którego pochodzi dany produkt.
5. Burza mózgów- „Co można zrobić z tych produktów?”
Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko z rodzeństwem mówi do zrobienia czego można go wykorzystać np. jajka-kanapki, ciasto, sałatka; mleko-jogurt, ser, budyń; wełna- szalik, sweter, czapka , skarpety…..
6. Wydrukuj i uzupełnij karty pracy(do wyboru)
a) połącz takie same zwierzęta, podziel nazwy zwierząt na sylaby, znajdź różnice między obrazkami, zamaluj te litery , które są potrzebne do napisania wyrazu w ramce
https://drive.google.com/file/d/1jhRo78mXEoCgzIBvT0A8yXpdjRRL71Zo/view?usp=sharing
b) wytnij litery i spróbuj ułożyć i wkleić nazwy zwierząt pod obrazkami.
Zwierzęta wiejskie – karty do nauki czytania
7. Wierszyk do zabawy z dzieckiem „Pani rolnikowa na szpileczkach” wg M. Bogdanowicz z książki „Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki”– tekst i opis zabawy znajdują się na dodanych niżej zdjęciach.
Wychowawca: Małgorzata Płodzień