PIĄTEK 10.04.2020r.
1.Zabawy przy piosence „Znaki Wielkanocy”.
2. Słuchanie wiersza W. Broniewskiego ”Śmigus”.
Poproście rodziców , aby przeczytali wam wiersz. A później o nim porozmawiajcie.
Śmigus! Dyngus! Na uciechę
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie kubła, to ze dzbana!
Śmigus, dyngus dziś od rana!
Staropolski to obyczaj,
żebyś wiedział i nie krzyczał,
gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miał zmokniętą.
Rodzic prowadzi rozmowę i zadaje pytania:
– Co to jest śmigus-dyngus?
– Co to znaczy staropolski obyczaj?
– Kiedy obchodzi się śmigus –dyngus?
(zwrócenie uwagi na czym polega śmigus-dyngus i jak się ten zwyczaj kultywuje , a także uświadomienie konsekwencji przesadnego oblewania się wodą i robienia tego w nieodpowiednich miejscach)
3. Zabawa ruchowa „Śmigus –dyngus”
Dzieci maszerują i na słowo: śmigus –klaszczą w ręce, a na słowo: dyngus-tupią. Po czym biegają naśladując polewanie rodziców wodą.
4. „Zajączek ze skarpety”- wielkanocna ozdoba
Do wykonania tej pracy przygotuj:
– skarpetę, w kolorze w jakim chcesz mieć swojego zajączka
– ryż lub inny materiał sypki
– nożyczki, klej
– sztuczne oczka, lub marker do ich narysowania
– sznureczki, tasiemki i inne ozdoby
5. Zabawa „Ciepło-zimno”. Szukamy prezentu zostawionego przez zajączka.
Rodzic chowa jakąś rzecz (zabawka, jajko czekoladowe itp.). Zadaniem dziecka jest odnalezienie schowanej rzeczy , kierując się słowami ciepło( to znaczy-idę w odpowiednim kierunku), lub zimno (oznacza, że trzeba zmienić kierunek poszukiwań”
6. Wielkanocne karty pracy( do dowolnego wyboru i druku). Jeśli masz taką możliwość możesz rozwiązać różne zadania na wydrukowanych przez rodzica kartach pracy (w linku poniżej)
Wychowawca: Małgorzata Płodzień