Czwartek, 9.04.2020r.

1. Na dobry początek taniec zygzak.

2. Słuchanie wierszapołączone z ćwiczeniami ortofonicznymi.

 Kura zniosła jajo i przetarła oczy:

 – Jakie ono białe – zawołała głośno:

 – Kok-kodak, kok-kodak… (dzieci naśladują głos kury)

co w kurzym języku może znaczyć tak: – Ratunku! Pomocy!

Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki – cały podwórkowy drób. A kura płacze i woła:

 – Jajko jest chore!

Patrzcie, jakie jest blade.

Och, moje jajeczko! Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę!

Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają)

Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy. Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze, zrobi z niego pyszności, i twoje jajko w domu na stole zagości. A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta, twoje jajko, razem z innymi jajkami… zalśni kolorami!

Rozmowa na temat wiersza.

 – Jak wyglądało jajko, które zniosła kura?

 – Dlaczego kura myślała, że jest chore?

–  Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska?

–  Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?

Do czego wykorzystujemy jajka. Dziecko podaje propozycje potraw, których składnikiem są jajka.

3. Zabawa „Jeden, dwa, trzy, cztery…”

Jeden dwa trzy cztery (liczymy na palcach) powtórz wszystkie te numery,

najpierw tupię, (tupiemy)

głośno klaszczę, (klaszczemy)

potem się po głowie głaszczemy, (głaszczemy się)

w końcu wzruszam ramionami (wzruszamy ramionami)

i potrząsamy kolanami, (potrząsamy kolanami)

a na koniec – to wam powiem – siądę i odpocznę sobie (siadamy na podłodze po turecku).

4. Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – Co znajdzie się na wielkanocnym stole?

Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece nieba
nigdy na twym stole nie zabrakło… (chleba)

Azorek radośnie przy koszyczku hasa,
lecz nic z tego nie będzie.
Nie dla psa… (kiełbasa)

W cebulowych łupinkach
lub w farbkach kąpane,
w prześliczne desenie ręcznie malowane. (jajka)

Może być z cukru,
z gipsu lub z ciasta,
lecz najważniejszy jest i basta!!! (baranek)

Sypka jak piasek,
jak śnieżek biała,
smaku dodaje już szczypta mała. (sól)

5. Pokoloruj obrazek związany ze Świętami Wielkanocnymi.

6. Jak narysować zająca?:

7. Zabawa RuchowaUwaga, jajko !

Każde dziecko dostaje małą piłkę (do ping-ponga lub jakie macie w domu).

Dziecko chodzi swobodnie po pokoju, trzymając na wyciągniętych, rozłożonych

dłoniach piłeczki – jajka. Na hasło Uwaga, jajko! Dziecko zatrzymują się i bardzo

delikatnie wymieniają się jajkami z osobą znajdującą się najbliżej, np. z mamą, tatą

lub rodzeństwem. Ćwiczenia tułowia. Dziecko stoi ze złączonymi nogami, przekłada

piłeczki z ręki do ręki wokół siebie. Na hasło Hop! – zmienia kierunek przekładania

piłeczek. Zabawa Turlanie piłeczki. Każde dziecko delikatnie turla po podłodze swoją

piłeczkę: raz jedną ręką, raz – drugą. Zabawa Skaczemy przez piłeczki. Dziecko

przeskakują obunóż przez piłeczkę – do przodu i do tyłu.

8. Przyglądnij się obrazkowi. Powiedz co to za zwierzęta, ile ich jest?

Spróbuj namalować futerko farbą, odbijając paluszek w odpowiednich miejscach. Możesz zrobić chmurki i słoneczko.

Wychowawca: Agnieszka Kozak