Czwartek, 26.03.2020 r.

Temat dnia: W poszukiwaniu wiosny.

1. Prace w ogródku – inscenizowanie ruchem rymowanki.

W moim ogródku zrobię porządki (dziecko naśladuje zamiatanie miotłą)

Wygrabię suche gałązki ze ścieżki (dziecko naśladuje grabienie)

Na barwne kwiaty przekopie grządki (dziecko naśladuje kopanie łopatą)

W wiosenna ziemię nasionka wsieję (dziecko naśladuje sianie 2 paluszkami)

A potem z konewki je podleje (dziecko naśladuje podlewanie konewką)

Na wiosennym słonku (dziecko pokazuje wiosenne słońce)

Wszystko się odmieni (dziecko pokazuje ruchem ręki wzrastanie roślin od ziemi)

I mój piękny ogród wnet się zazieleni (dziecko przykłada nos i wącha kwiaty)

2. Obejrzyj film – „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie”

3. Praca plastyczna pt. „W moim wymarzonym wiosennym ogrodzie

Dziecko według własnego pomysłu przy użyciu dowolnych materiałów plastycznych na kartce papieru (format kartki dowolny) tworzy swój wymarzony wiosenny ogród.

4. „Przybycie wiosny” – słuchanie wiersza Bożeny Formy.

Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna,
świeżą trawkę, przebiśniegi,
w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów
w parku i ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeję nimi ziemię,
świat się zazieleni.

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dziecku pytania:

– Kto przyszedł do ogrodu Pawła?

– Co przyniosła w koszyku Pani Wiosna?

– Czym ogrzała ziemię?

5. Piosenka – „Promyk słońca” – posłuchaj piosenki.

6. Praca plastyczna – „Tulipan”. Potrzebne będą:

– czysta kartka z bloku, – ołówek,

– klej, – 1 kolorowa kartka do wyboru (czerwona lub żółta). 

Rodzic ołówkiem na białej kartce rysuje kielich tulipana. Następnie dziecko paluszkami rwie kolorową kartkę (wybraną przez siebie) na małe kawałki. Gdy już będzie połowa kartki porwana na kawałki, to smarujemy klejem narysowanego tulipana i wyklejamy go podartymi kawałkami kolorowego papieru.

7. Zabawa: prawda czy fałsz – rodzic wypowiada zadania, a dzieci oceniają, czy one są prawdziwe czy fałszywe. 

·  Na łące mieszkają żaby

·  Żaby potrafią latać

·  Bocian ma gniazdo na słupie

·  Żaby lubią kąpiele w wodzie.

·  Krokusy, przebiśniegi to wiosenne kwiatki.

·  Marzannę robi się ze słomy.

8. Zabawy logopedyczne – „Ptaki żegnają marzannę

Dzieci naśladują odgłosy ptaków, które żegnają się z marzanną.

·  bocian – kle, kle, kle

·  wróbel – ćwir, ćwir, ćwir

·  skowronek – plit, plit, plit

·  kukułka – kuku, kuku, kuku

·  wrona – kra, kra, kra

Wychowawca: Agnieszka Kozak