CZWARTEK – 16.04.2020r.
1. Przypomnienie piosenki z początku tygodnia „Kto lubi śpiewać” wzbogacone o zabawy z dźwiękami wysokimi i niskimi;
– przy dźwiękach wysokich dzieci stają na palcach i unoszą wysoko ręce , chodzą na palcach
– przy dźwiękach niskich dzieci pochylają się do przodu, ręce zwisają nisko, nogi są ciężkie i szeroko rozstawione , chodzą ociężale na szeroko rozstawionych nogach
– wysokie dźwięki fruwają motyle, niskie , siadają na kwiatki
– maszerują przy wysokich dźwiękach , gdy usłyszą niski dźwięk dotykają podłogi i z powrotem wracają do marszu
2.Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”.
Rozmowa na temat treści opowiadania, co się wydarzyło na wiejskim podwórku?
3. Układanie zdań o dowolnie wybranych zwierzętach z wiejskiego podwórka
Wybierz sobie trzy zwierzęta, które można spotkać na wsi, spróbuj ułożyć o nich zdania. Spróbuj ułożyć to zdanie na dywanie z klocków- jeden klocek to jedno słowo. Policz, z ilu słów składa się twoje zdanie.
4. Praca plastyczna „Zwierzęta z wiejskiego podwórka – orgiami z koła”- połączona z przeliczaniem, klasyfikowaniem wg. wielkości, koloru i utrwaleniem nazwy figury geometrycznej- koła.
Prace można wykonać z gotowych kół lub poprosić o pomoc dorosłych, aby pomogli odrysować koła a następnie wyciąć. Dzieci mogą przy okazji policzyć ile kół (małych, dużych)potrzebują żeby zrobić np. kurczątko, świnkę, czy owieczkę. Instrukcja wykonania podana jest w linku.
Origami: zwierzątka z wiejskiego podwórka – kogut, świnka, owieczka i kaczka
5. Utrwalenie poznanych liter z „Sową Mądrą głową” i zabawy w wymyślanie słów rozpoczynających się daną głoską
6. Do obejrzenia nagranie pt. ”Wiosna na wsi z Migotką” . Jest to animacja połączona z edukacją, elementami języka angielskiego, zabawami ruchowymi przy muzyce i zajęciami kreatywnymi.
Wychowawca: Małgorzata Płodzień