Czwartek, 02.04.2020 r.

1. Zabawa ruchowa dla dzieci na dzień dobry!

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty”

3. „Wiosenna pogoda” – obejrzyj film:  

4. Piosenka – „Wiosenna pogoda” – naucz się słów piosenki na pamięć.

Czasem się tak dzieje, że z nieba woda leje.
Tak jakby ktoś w górze wywiercił dziurę w chmurze.
To deszcz, to deszcz, to deszcz,
Weź płaszcz, parasol też. /4x

A czasem, gdy śnieg prószy, coś mocno szczypie w uszy.
I wieść ogólnie niesie, że stopi minus dziesięć.
To mróz, to mróz, to mróz
Koniecznie czapkę włóż. /4x

I tak być może czasem, że coś nam wyje basem
I wieje jak szalone, tak w każdą świata stronę
To wiatr, to wiatr, to wiatr,
Co mknie przez cały świat. /4x

5. „Pogodowe zagadki

Kiedy błyska,
kiedy ulewa,
kiedy wicher łamie drzewa,
to już znak,
że idzie duża, wielka, groźna, straszna … (burza)

Rankiem srebrzy się na łące.
Potem wysuszy ją słońce … (rosa)

Ni to kasza,
ni to groch,
spada z nieba, że aż strach.
 Skacze, tańczy, w szyby dzwoni,
jedna kulka drugą goni … (grad)

Tak samo zwie się drobniutki deszcz,
jak zupka, którą czasami jesz … (kapuśniaczek)

Po burzy na niebie pięknie błyszczy w dali.
 Chciałbym mieć na własność taki piękny szalik … (tęcza)

Płynie po niebie,
znasz ją i wiesz,
że gdy jest ciemna,
może być deszcz … (chmura)

Bez skrzydeł jednak lecę,
nie mam rąk,
a jabłka zrywam.
Nie mam ust zgaszę świecę,
powiedz, jak ja się nazywam? … (wiatr)

6. „Co robi powietrze?” –  ilustracja ruchowa. Dziecko powtarza słowa za rodzicem na zasadzie echa. Podczas recytowania wykonujemy gesty:

Bo powietrze dużo pracy na co dzień ma, (kręcenie młynka rękami od siebie)

nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna, (kręcenie młynka do siebie)

a gdy zechcesz go posłuchać (kładzenie rąk na kolanach)

 tylko nadstaw cicho ucho: (przyłożenie dłoni do ucha)

 fiju, fiju, fiju, fa. (naśladowanie palcami obu rąk grę na flecie)

7. „Nad nami niebo” Oglądanie zdjęć, dostrzeganie cech charakterystycznych wyglądu nieba w zależności od:

 – warunków pogodowych (wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu zjawisk pogodowych: słonecznie, pochmurnie, deszczowo, mgliście)

8. Pokoloruj obrazki związane z Wiosną.

https://www.google.com/search?q=kolorowanki+o+tematyce+wiosennej&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjZnZjWhbjoAhVLQ8AKHXi6CnoQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1366&bih=625

9. Nauka piosenki:”Deszczyk pada, deszczyk pada”- piosenka dla dzieci:

Wychowawca: Agnieszka Kozak